shutterstock_130099715

איך לבחור יועץ אמיתי לעסק ?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

איך להצליח? מה השיטה? מה צריך כדי לפרוץ ?

שאלות אלו בכל מיני ווראיציות עולות ונשנות חדשות לבקרים.

בעקבות המשברים הבינלאומיים שהעולם עובר בשנתיים וחצי האחרונות (קורונה, מלחמות, ייקור השערים), תהליכים כלכליים עוברים תהליכי האצה, וכפועל יוצא גם המשקים השונים והציבור הרחב חווים תופעות והשלכות כלכליות בתדירות בלתי רגילה, חוויות כלכליות שתא משפחתי ממוצע היה חווה במשך עשור, כעת קורמות עור וגידים בטווח של שנה-שנתיים.

ייקור השערים גורם להשפעות על רמת הצריכה הפרטנית (לימודים, בילויים) משפחתית (חופשות שנתיות, צריכת בסיס) היומיומית וגם על השפעות כלכליות משמעותיות ארוכות טווח כדוגמת האם ניתן לקבל משכנתא ולרכוש נכס למגורים?

האם זה הזמן הנכון לבצע שיפוץ בדירה?

איזה רמת אירוע ניתן להשקיע בהפקת שמחה משפחתית (חתונה/בר/בתמצווה) וכמה נרשה לעצמנו לתת מתנה באירוע של משפחה/חברים?

כפועל יוצא, צצו כפטריות אחר הגשם, יודעי הסתרים, אלו שהסודות להצלחה באמתחותיהם, והם הם יגידו לכל המרבה במחיר הכיצד ניתן לצלוח את המשברים הבינלאומיים.

בידם הפתרון למשבר הנדל"ן הישראלי שיצא מכלל שליטה,

להם הדרך הנכונה לשגשוג החברה העיסקית שלך,

ויש להם גם פתרונות אצבע פשוטים למצוקת כלכלת הבית.

הללו נקראים כיום בשפת העם 'מנטורים'.

בעייני אישית, רובם הבולט עונים להגדרה 'מומחים חדי לשון' = אשפי שיווק, חלקלקי לשון שיודעים לנצל מצוקות ולחץ של האחר.

איני בא לזלזל בהם, אך מי שנדרש להוציא ולשלם מכיסו הון תועפות כדי לגלות כללי אצבע, ראוי ורצוי שיוציא מחשבון כיס, ויעשה חשבון פשוט, זה לצד זה – עלות הקורסים והליוויים (צד א') כנגד מספר הלקוחות / עיסקאות שעליו לסגור (צד ב'), על מנת לכסות את אותם קורסים ושכירת השירותים של אותו המנטור.

אם התוצאה מראה שהיקף העיסקאות עולה על מחזור בטווח העסקאות חודשי – רבעוני – אזי שהוא בבעיה ! וראוי לשקול בשנית.

כלל 1: לזכור תמיד, אשפי שיווק תמיד היו ויהיו, הם מקדמים נהדרים את האינטרס הכלכלי שלהם, ופחות את אינטרס הלקוח.

 

הכלל שלעיל, אינו בא להסיט את הקורא מלקחת ייעוץ, ואינו בא לומר כי הידע צריך להיות מולד מלידה (מתנת אל) ואינו בא לדחוף ללימודים אקדמים !

אלא בא לחדד את הנקודה כי יש לבחון היטב לגבי זהות הגורם המומחה אותו אנו בוחרים כמי שיהיה היועץ שלנו במטרה לקדם את העסק, לשפר את ההתנהלות השוטפת, לעלות את הרווחיות, לייעל את המערכת, להקטין את החשיפות והסיכונים.

היועץ שאותו נבחר ממש לא צריך להיות אשף בתחום השיווק, הוא לא צריך להתחבק ולהסתחבק איתנו, גם לא לבוא לאירועים ולשמחות, היועץ האמיתי צריך להיות כל כולו מחוייב לדרך האמת והנכונה לעסק של הלקוח, עליו לדעת לא להתבלבל בין השכר טירחה המיידי והרגעי שהוא מקבל מאיתנו (ריטיינר), ולהתסכל מניסיונו על האינטרס של הלקוח שלו לטווח הארוך לטובת הלקוח בלבד.

לעיתים ישנם מצבים שהיועץ צריך לקום ולומר ללקוח, העסק שלך לא מתפקד, תשנה אותו ב-180 מעלות, או שחלילה תתרסק, ואז אף אחד לא יוכל לעזור לך!

יועץ אמיתי הוא אחד שכאשר הלקוח שלו מביא לו תכנית עסקית שעמלו עליה חברות שיווק עסקי הכי נחשבות בשוק, ולאחר שעיין בתכנית, ומבין כי התכנית ממבט עיניו הינה גרועה – היועץ האמיתי לא יתבייש לומר ללקוח :"התכנית הזו גרועה – היא תשרוף לך כסף – אני לא הולך ללוות אותך בתכנית כזו גרועה – נעצור פה ותיקח לך יועץ אחר !!!"

כלל 2: היועץ ישמור על האינטרסים של הלקוח בכל מחיר, גם באיבוד שכר טרחתו השוטף – הכל לשם שמירת אינטרס הלקוח.

 

יועץ אמיתי חייב להיות עם קבלות בתחום הייעוץ בו הוא מתיימר לפעול, לצורך העניין, לא סביר לקחת כיועץ עיסקי, אדם שהעסק שלו בעצמו לא מצליח. המסרים של היועץ חייבים להיות מבוססים בנתונים (נתונים כספיים, חוק ותקנותיו), הכוונות וייעוצים חייבים להיות מושתתים על עובדות ונתונים, ולא רק להישען על ניסיונו האישי וידיעותיו הפרטניות של היועץ.

וראוי לבחון את הקילומטראז' העיסקי של היועץ: מה עבר בעצמו / אלו הצלחות חווה על בשרו?

אלו כישלונות עבר? (יש יתרון לקבל יעוץ ממי שהשתפשפו בחיים כי גם מהנפילות והניסיון האישי לומדים),

באם גילו צעיר מה חווה שכבר יכול לדעתו לייעץ לאחרים ?

הייעוץ כרוך כאמור בתשלום שכ"ט, יועץ טוב ובעל ידע אמיתי, אחד שצבר ניסיון, וותק וקבלות, שווה שישלמו לו באופן הגון,

(לא כדאי ולא נכון לנסות לגייס לשורות העסק יועץ שמנסים להקטין את שכרו),

העצות של היועץ שוות את החיסכון בזמן הניסוי וטעייה ברמה האישית, ובמיוחד באם יש לו יכולת לקצר את הדרך ולהנחות את הלקוח לדרך צלחה !

כלל 3: כוונתו היחידה של היועץ – מתן ערכים ותובנות, שיש להם בסיס ותשתית עובדתית לתחום העיסקי של הלקוח.

 

ברכה והצלחה בבחירה הנכונה !

יעקב קטן רואה חשבון

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

לתיאום פגישה יעוץ אצלנו במשרד