politica

תובנות קורונה – למנהלים ומקבלי החלטות בארגון

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

 

כל מנהל / בעל עסק יודע כי עליו להביא לקוחות ולשמרם ככל האפשר, אך מי שלא רק השקיע את כוחו במהלך השנה וחצי האחרונות בשאלת ההתמודודות ובאיך להתגלגל?

אלא גם הקשיב לקול הפנימי שלו (אם מתאמצים אז כל 1 ישמע את הקול הפנימי שלו) עלו אצלו  'תובנות קורונה', אם לגבי חיי המשפחה והזוגיות, חינוך הילדים ואם לגבי אופן התפיסה העיסקית וכן לגבי השאלה – כיצד לנהל את העסק יותר טוב.

הרי לפניכם 4 כללי אצבע (לאווים) – שרצוי להקפיד עליהם :

  1. הקפדה על איכות – להיות מחובר בעבותות לאמת המקצועית, לא להפחית מהקפדה על איכות המוצרים ואיכות השירותים המסופקים על ידיכם, לא לעצום עין ולא לתת מקום לעיגולי פינות (במיוחד לנותני השירותים שביננו).  כל זאת, גם אם קשה וגם אם זה דורש משאבים ומייקר עלויות (כמובן כל עוד שאפשר לעמוד בהם).
  2. גבייה מיטבית (מואצת) – מוסר תשלומים בענפים רבים בישראל לא מזהיר במיוחד, גם אם אפילו יש חוק שנחקק בשנים האחרונות בנוגע להגברת מועדי התשלומים, אנו מגלים ומתגלים במערומינו עת גם משרדי הממשלה חורגים מהחוק ומשלמים לנותני השירותים שלהם בחריגות וכפי שנהוג לכנות ב-שוטף 120 או שוטף +'עולם הבא'. אשר על כן, חובה להשקיע רבות בלצמצם את האפשרות לקבלת תשלומים ובמיוחד שלהימנע מקבלת תשלום עתידי, ולהקפיד על גבייה הסמוכה ככל הניתן ליום מתן השירות / מוצר (תשלום בעת מועד העיסקה), מיותר לציין כי אין למכור בהקפה, במיוחד לא בעיתי קיצון כמו בקורונה.  עם כל הצורך בלשמור על לקוחות – יש להיפטר מלקוחות שמשחקים בלשלם / לא לשלם, כל אותם לקוחות שניכר כי הם מעוניינים לאתגר אתכם סביב נושא התשלום, מוטב לסיים איתם את ההתקשרות בהקדם ולא לספק להם יותר מוצרים / שירותים, מדובר בלקוח 'מעייף' שאין הברכה עולה ממנו.
  1. שימור עובדים – הון אנושי הוא המשאב העיקרי בכל עסק, יש מי שמבין ודואג לשמר, אפילו בתקופות קיצון, ויש מי שבחר כבר בתחילת הגל ה-1 לנער את העובדים שלו כמו אבק מעל שטיח. היום בהסתכלות של שנה וחצי אחורה, נהיר לכל, היכן מוצב מי ששימר את העובדים הטובים שלו והיכן מצוי מי שפיזר את עובדיו בחל"תים לכל עבר. לקוחות מעריכים את העובדה שהעובדים בארגון המשיכו לעמוד איתם בקשר רציף ושהארגון שמר על הידע ובכלל זה את ההיכרות וצרכי הלקוחות. וכמובן שהעובדים חוו על בשרם את התקופה הלא פשוטה, וראו מה קורה בשווקים ובכלל זה בענף שלהם, וכעת העובדים שנשתמרו ע"י המעביד מעריכים ביתר את ההנהלה / מעביד.
  2. שמירה על פרופורציות ואנושיות – שמירה על אנושיות שלא לאבד את העשתונות, כביכול זה נשמע עיקרון בסיסי ויהיו מי שירימו גבה – אבל בין הגל ה-1 לגל ה-2, היו רבים ששיתפו אותנו כי חוו היסטריה והתקפות זעם מצד לקוחותיהם – לשיטתנו והמלצתנו – להימנע מלתת שירות או לעבוד לטווח ארוך עם לקוחות כמעין אלו, עדיף לחתוך מהר ככל שניתן לקוח שאינו יודע מהי דרך ארץ, אותו לקוח ימצא לעצמו את הספק / נותן השירותים הראוי לעבוד איתו – לרוב אלו יהיו הספקים הפחות מקצועיים והיותר זולים.  הקפדה על אנושיות במצבי קיצון אף זוכה להערכה במצד עובדי הארגון, זאת במיוחד כאשר העובדים עדים לראות כי המעביד מקפיד לשמור על כבודם ועל כבוד המקום, גם אם זה דורש לגרוע לקוח ממצבת לקוחות העסק.

 

בטוחני כי מי שיתמידו לעיין אחת לתקופה ברשימת כללי האצבע הנהירים והברורים, ימצאו את עצמם במהלך השוטף של השנה, עם ראש מורם, תוך שמירת וניתוב האנרגיות ליעדים שהציבו ויכולת להניע קדימה את הארגון ביתר קלות, תוך ניהול באווירה מיטבית.

אני תקווה כי 'תובנות הקורונה' שפורטו לעיל, אשר הינם 'טיפים מעשיים' שנכתבו מתוך ניסיון רב, ומליווי צמוד של מאות תאגידים ועסקים לאורך שנים, ובמיוחד לאחר ליווי 'עקב אחר אגודל' של לקוחות המשרד מאז פרצה מגיפת הקורונה,

יהיו התובנות וכללי האצבע, לעזר לכל מי שצריך לקבל החלטות ב: עסק / חברה / עמותה / משרד – לאורך כל השנה.

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

לתיאום פגישה יעוץ אצלנו במשרד