money-2724241_1920

קבלה לעתיד – תכנון שנת המס שבפתח

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

 

זה הזמן ! אנו ברבעון 4, כולם מדברים על כיצד להיערך נכונה לתום שנת המס.

משרדי רו"ח וכלכלנים מן השורה מפיצים בימים אלו חוזרים שכולם כמידי שנה מבקשים לבחון את היקף ההפקדות לקופות הפנסיה וקרנות ההשתלמות עד לסף המוכר במס. הנדיבים והמומחים ימליצו לבדוק את אחוז המקדמות ולבחון את התאמתו.

פעולות אלו נכונות בהחלט.

אנו במאמר זה נבקש לנצל את הרבעון ה-4 לשנת המס גם כדי להתחיל ולתכנון את שנת המס הבאה!

 

הצבת יעדים לשנה הבאה – ראשית עלינו לבחון לאן אנו רוצים להגיע? פשוט לשאול לאיזה פסגות ברצוננו לכבוש? ולהורידם על הכתב / לרשום על לוח במשרד במקום בולט – שניתן יהיה לראות כל עת.

ייעול המערכת – מה לייעל ולשפר? ומה לחסוך ולצמצם? כל ארגון חייב להוריד על הכתב את הנקודות הללו ולבחון אותם באופן כנה עם ההנהלה, על מנת לבחון מה ישים ומה לא? ולפעול לקידום היישום תוך קביעת לו"ז לכל משימה.

בניית תכנית תקציבית – יש לבנות תכנית תקציבית לשנה הבאה(שנת X2) – והנכון ביותר לרדת לרזולוציות הכי קטנות שניתן, תוך שימת דגש לתיקון סטיות שהתגלו בביצוע התקציבי של השנה האחרונה(שנת X1) למול התכנית תקציב המקורית שתוכננה בתום השנה שקדמה (שנת X).

בדיקת מחירים – יש לבדוק את תעריפי המוצרים, שירותים ורווחיותם – יתכן ויש מוצרים ושירותים הלקוחות צורכים יותר או דורשים הגברת אספקה או הגדלת שעות השירות, ובהתאם יש לעדכן את התעריפים כלפי מעלה. כאן יש לערוך הפרדה בבדיקות שבין: ספקים משמעותיים ל-ספקים 'רדומים'.

לבדוק הצעות מחיר של ספקים משמעותיים – הכוונה לספקים שמהם הארגון רוכש את עיקר המלאי/ מוצרים/ טובין העיקריים והמשמעותיים מההיבט הכספי, זאת מתוך נקודת מוצא כי במידה ויהיה ניתן לחסוך בעלויות הפעילויות המהותיות של הארגון, אזי מגדילים את יעדי הריוחיות והשיפור התזמ"ז לשנה הקרובה.

לבדוק תעריפים של  'ספקים רדומים' – יש לכל ארגון את העלויות הרשומות, שאטאט עם הזמן הולכות וגדלות ומתייקרות, והכל מבלי תשומת הלב של ההנהלה, כמו למשל: חיוב חשבונות מרכזיית טלפוניה, סלולר, דמי ניהול כאלה ואחרים.

זה הזמן לעבור על החיובים של ה-9 חודשים האחרונים ולזהות מגמות התייקרות, להבין מניין השינוי, ובאם ניתן להוזיל אז לפעול בהתאם.

לשדרג את הארגון – כל ארגון צריך לבחון את מכלול האמצעים והצרכים, וגם את הנקודות בהן הוא היה רוצה לחזק את המערכת,

להלן רשימת רעיונות חלקית:

  • רכישת תוכנות מתקדמות
  • הטמעת מערכות מידע ממוחשבות בארגון
  • כתיבת תכניות עסקיות ל- מוצרים / שירותים חדשים
  • בניית אסטרטגיית שיווק / פרסום עדכנית
  • הצטיידות בציוד שיגביר / יגדיל את המכירות ויקטין עלויות
  • התקשרות עם נותני שירותים מקצועיים (רו"ח, יועץ פנסיה/ביטוח/פרישה, עו"ד) שיעניקו שירותים איכותיים בעלי ערך מוסף לארגון.

 

בהצלחה בקבלת ההחלטות הטובות לקראת שנת המס הבאה עלינו לטובה, תיכף ומיד ממש!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

לתיאום פגישה יעוץ אצלנו במשרד