בימים אלו אנו עדים להתרחבותה של מגיפת נגיף הקורונה (להלן: "הגל ה-2"), ההשלכות הכלכליות הנובעות מעצם ההשפעה של הקורונה על מציאות החיים בכלל, ועל המשק והכלכלה בפרט.
בתאריך 9 ביולי 2020, התפרסמה תכנית כלכלית חדשה ורחבה ע"י רוה"מ בנימין נתניהו, התכנית מעניקה זכויות ותמיכות שונות, חלקן אמורות להינתן בטווח השבועות-החודשים הקרובים, וחלקן יינתנו בטווח החצי שנה-שנה, מיום פרסום התכנית.
תאגידים (חברות ו- עמותות), עצמאיים (עוסקים מורשים ו-עוסקים פטורים), יהיו זכאים בכפוף לתנאים שפורסמו למענקים, אנו ממליצים כי כל מי שכבר הגיש את הדוחות הכספיים / הדוחות האישיים לשנת 2019, ליזום בדיקת זכאות למענקי התכנית הכלכלית.
בימים אלו אנו עדים להגברת מערך הגבייה של רשות המיסים, זאת ככל הנראה כפועל יוצא לעובדה כי הקופה הציבורית 'מוציאה' לטובת המגזר העיסקי, את כל אותם המענקים שפורסמו בתכניות הכלכליות לצורך עידוד ושיקום המגזר העסקי. נישומים רבים (תאגידים ו- עצמאים) קיבלו באחרונה הודעות ומכתבים בדבר עיצומים כספיים (קנסות ו-עיקולים), שומות (והפרשי שומות). מי שקיבל מכתבים ושומות שהוא אינו 'מתחבר' אליהם ורוצה לברר ולאמת אותם ו/או צריך להסדיר פריסת תשלומים, מתבקש לפנות אלינו בהקדם, לשם בדיקת העיצומים הכספיים והסדרת פריסת תשלומים למול הרשויות (מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי ואחרים).
גיוס אשראי וקבלת הלוואות – בשל המצב, עסקים רבים גילו כי הם חייבים הזרמת מזומנים כאוויר לנשימה, בכדי שהעסק יוכל להמשיך ולשרוד. למשרד היו הצלחות מכובדות בכל הנוגע לגיוס אשראים מהבנקים וממקורות אשראי נוספים. כעת בתכנית הכלכלית החדשה שפורסמה, הבנקים וגופי האשראי יורשו להעניק במסגרת הלוואות בערבות המדינה לעסקים עד ל-24% מסה"כ המחזור השנתי של שנת 2019. בגל ה-1, ראינו כי הזריזים והמקדימים להגיש בקשות, 'זכו' לבדיקות מזורזות ולקבל הזרמה של האשראי בזמן קצר, בעוד שמי שהתעכב, והגיש לאחר חודש ומעל מתאריך פרסום הקרן להלוואות בערבות המדינה, קיבלו הלואת בהיקף של 10% מסה"כ המחזור (במקום 16%), והיו רבים מאלו שהגישו באיחור שאף נפסלו. עסקים המעוניינים להגיש בקשה לקבלת הלוואה בערבות המדינה, מוזמנים לתאם פגישה בהקדם (באמצעות אפליקציית ZOOM).
המציאות הנוכחית, הדורשת שמירה על ריחוק, ובד בבד העסקים מחוייבים לעמוד בדרישות החוק, אנו במשרד נערכנו מתחילת הקורונה (מרץ 2020) וכלל עובדי המשרד חוברו מבתיהם הפרטייים ל-משרד (תוכנות המשרד, מאגרי המידע ו- רשויות החוק), ובכך יכולנו להמשיך ולתפקד באופן רציף, בכל עת, הן למול הלקוחות והן למול הרשויות. אנו ממליצים לכל העסקים לנהוג כך (ולדאוג לחיבורים מרחוק) מבעוד מועד. בנוסף, החל מחודש מרץ 2020, כלל התאגידים (חברות ו-עמותות) שהינם לקוחות (מחלקת הנהח"ש ושכר) במשרדנו, חוברו למערכת ה- Bizibox, היתרונות בחיבור הנ"ל הינן מומלצות לכל עת, ובמיוחד לעת הזו. מערכת ה- Bizibox תאפשר לחברה / עמותה – לקבל את השליטה על ההוצאות וההכנסות, בכלי מאובטח, פשוט ויעיל. מערכת Bizibox והצוות המקצועי שלנו מסייעים לבעלי עסקים קטנים וגדולים לרכז את כל הנתונים הפיננסים של העסק במקום אחד, לנתח אותם ולקבל טיפים ומידע שזמינים בכל עת. סיבה נוספת, לחיבור הלקוחות למערכת ה- Bizibox הינה הכנת התשתית של התאגידים לעמידה בהוראות ניהול ספרים והכנת התאגידים לקראת ביקורות מאומצות שצפויות לצאת לדרך מצד הרשויות (רשות התאגידים, רשות המיסים, ביטוח לאומי ואחרים). עסקים המעוניינים לקבל חיבור למערכת ה-Bizibox, מוזמנים לעדכן אותנו.
על כל שאלה ועניין אני וצוות המשרד נשמח לעמוד לרשותכם.
בברכה,
יעקב קטן -רואה חשבון
נייד: 054-7277-239, מייל: yaakov@katan-cpa.co.il
*האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ כלכלי ועסקי של רואה חשבון / יועץ כלכלי, והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ כלכלי ועסקי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.